Google Website Translator Gadget

onsdag 11 januari 2012

Nattrumlaren

Igår kväll var jag en sväng på Café Sahara med ett par kompisar och åt en svingod Risotto Asian style och drack ett par glas vin. Jag lämnade restaurangen vid typ halv ett och sen promenerade jag till Karlovo Namesti för att ta nattspårvagnen, en promenad på kanske 15-20 minuter om man går i rask takt. Fast det gjorde inte jag, utan jag strosade i lugn och ro och bara insöp atmosfären av en tisdagsnatt i mitt älskade Prag. Efter ett och ett halvt år här så händer det fortfarande emellanåt att det känns som att jag är på semester, I love it!
Eftersom jag tog det så lugnt så lyckades jag naturligtvis precis missa spårvagnen jag hade tänkt ta så jag fick vänta i 20 minuter. I slutändan var jag hemma vid typ två vilket egentligen är helt galet, själva spårvagnsresan tar max 18 minuter. När jag kom hem var Russell och Viggo uppe eftersom Viggo, den lilla nattrumlaren, hade vaknat och vägrade somna om. När han dessutom hörde att även jag var hemma så blev han exalterade och låg mest och jollrade och underhöll oss med sitt traggande. Alltså inte mycket sömn i natt, men trots det känner jag mig ganska kry idag. Det är värre för Russell som måste jobba :(

Inte mycket nytt under solen (snarare molnen) annars. Beställde fröer idag så att jag kan odla lite örter, omöjligt att hitta färsk koriander här och då kan jag naturligtvis bara komma på en massa recept med koriander. Så det ska vi råda bot på nu. Mums mums.

Inga kommentarer: