Google Website Translator Gadget

onsdag 23 februari 2011

Onsdag

Hej alla glada :)
Inatt var första gången på länge som jag faktiskt sov gott! Fortfarande mycket drömmar men inga mardrömmar eller obehag.
Igår var jag på ultraljud för att mäta lemmar, organ och räkna ut vikt och liknande för att se så att utveckligen går som den ska. Allting såg helt perfekt ut och min lilla apelsin vinkade till mig... Sååå häftigt :) Fick också bekräftat att det definitivt är en liten pojke och att jag idag är i vecka 22+3 dagar så förlossningsdatum är beräknat till 26 juni.
Dock kvarstår fortfarande problemet med registrering till ett sjukhus.... I Prag stad är det nämligen sådan brist på platser att man bör registrera sig för förlossning innan man nåt vecka 8... och eftersom det var en stund sen har samtliga sjukhus nekat mig registrering eller erbjudit mig plats tidigast i slutet av augusti. Jag känner inte för att vara gravid i 11 månader och sedan föda en elefantunge så tyvärr kan jag inte riktigt vänta tills dess. Min sista chans nu är att Ivas mamma (som är sjuksköterska) hjälper en gammal man vars son är god vän med chefen för gyn avdelningen på det största sjukhuset här i Prag , så de ska snack ihop sig och försöka ordna en plats åt mig... Låter lagom långsökt men enligt Iva är det rätt bra och definitivt bästa sättet att få en plats i den här stan så hoppet är inte ute. I värsta fall blir det förlossning på nåt sjukhus utanför Prag eller möjligen på gatan. Det beror förstås på hur mycket tid jag har :)

Inga kommentarer: