Google Website Translator Gadget

måndag 21 februari 2011

Med tanke på rådande omständigheter...

...har jag beslutat att ge bloggen ett försök igen.
Den rådande omständigheten är (som jag tror de flesta nu vet) bebisen i min mage. Eller som jag så väl minns att min bror sa när finaste brorsdotter Emelie låg i Annikas mage; "en liten apelsin i magen". Undrar om det är ett väletablerat uttryck i brors kretsar, jag vet i alla fall att det var smått förvirrande för mig när jag var 13 år gammal. Faktum är att jag nog hade blivit smått förvirrad även nu, 16 år senare.
Hur som helst så är jag nu i vecka 22, i alla fall enligt första ultraljudet. Det är en inte helt enkel soppa att försöka lösa alla praktiska problem utan att prata tjeckiska. Som tur är har min chef en helt fantastisk flickvän, Iva, som hjälper mig med att ringa och boka tider, följa med till kliniker, ta reda på lagar och regler.... Helt enkelt allt.
Morgondagens projekt och utmaning blir till att göra genetik test samt försöka registrera mig till något sjukhus så att jag slipper föda på gatan. Mer om detta i nästa inlägg...

Inga kommentarer: