Google Website Translator Gadget

tisdag 10 augusti 2010

Hejsan svejsan i lingonskogen!!

Dålig uppdatering, jag vet men det har varit fullt upp här!
I onsdags hade vi dinnerparty här (för att fira min ankomst :) och då var vi ett gäng på 11 personer som åt god mat och drack gott vin till långt in på natten. I torsdags var jag därför lite halvtrött men det var bara till att bita ihop eftersom en kompis, Alex,  ringde och sa att han och hans flickvän var i Prag och tyckte att vi skulle gå ut och äta middag tillsammans! Jag är inte den som är den och det är trevligt med lite svensktalande besök så vi var ute och käkade och myste, blev dock inte så sent som tur var. Fredagen blev en spontan utekväll med Iwona, min kollega som är från Polen. Riktigt trevlig tjej, ett år yngre än mig och singel sedan ett år tillbaka så nästan precis som jag alltså :) Vi började på en mysig pub (som fantasifullt nog heter The Pub) där varje bord har sin egen ölkran och man betalar efter hur många liter man druckit. Jäkligt coolt men tyvärr glömde jag fota :( Två andra kollegar dök även upp där lite senare och då bestämde vi oss för att besöka en cocktailbar lite närmare centrum, drinkarna där är skamligt billiga - t.ex 6 shots för 100 CZK! Hur som helst så blev vi inte jättelångvariga där utan drog vidare till mitt nya favoritställe, Harley's bar. Helt fantastiskt ställe med bra musik och trevliga människor... vilket innebar att klockan var över 5 innan vi kom därifrån :) Var en riktigt trevlig kväll men huvudvärken i lördags var inte att leka med. Jag sov länge och tog mest det lugnt på dagen i lördags och på kvällen var jag ute och käkade med Alex och Louise igen eftersom det var deras sista kväll här. Efter en mycket ohälsosam vecka tog jag en väldigt lugn och sansad söndag då jag bara var hemma och kollade film med mina roomies. Eva åker förresten till Japan idag, hon ska vara där två månader så under tiden har vi hyrt ut hennes rum till en skotsk kille som kom idag. Russel heter han och är säkert jättetrevlig men jag begriper inte ett enda ord av vad han säger, haha! Nåja, man lär väl sig snart att förstå hans grötiga dialekt....

Vad har hänt hos er då? Ni vet väl att ni kan kommentera inläggen här? Klicka bara på kommentera här under!!


Stooooor  puss & kram från mitt underbara Prag!!!

Inga kommentarer: