Google Website Translator Gadget

måndag 30 juli 2012

Gott & blandat

Först var det kylig sommar i Sverige, mormor bjussade på vinbär!



Blombladen gick också att äta....


...fast smakade inte riktigt lika gott.


Viggo åkte karusell på Kiviks marknad. Uppskattades inte jättemycket.


Han smakade en misstänksam gräddbulle.




Som i slutändan visade sig vara både rolig att äta och god :)


Han gungade lite, och så gjorde även morfar!



Det blev ett dopp i Bjärlången.






Sen hälsade vi på kusinerna och sparkade lite boll.



Kusinerna!


Sen blev det äntligen lite sommarvärme så Viggo fick bada!







Vi avslutade med lite surströmming och kräftkalas!



Morfar öppnar den väldoftande "delikatessen".




Sen vaknade vi hemma på måndag morgon, fast Viggo hade ingen lust att hjälpa till att packa upp.


Lite trötta var vi.


Väl hemma i sommarvärmen togs alla chanser till plask! Vad annat kan man göra när det är 34 grader varmt?!





Han e en cool kille, med solbrillor!


När det är så här varmt får man ta kvällsbadet på balkongen.





Ännu ett par bilder, fast tagna av fotograf Morfar :)








4 kommentarer:

Pappa sa...

Många härliga bilder. No 1 tycker jag är från karusellen på Kiviks marknad.

Miranda sa...

Haha, ja den minen går inte av för hackor :)

anders sa...

tackar för en riktigt trevlig skiva tror jag håller mej till kräfter nästa gång =) men roligt var det kramar svensson

Miranda sa...

Tack själv, jag tror jag gör som du och håller mig till kräftor fortsättningsvis :)

Kramar!